Obecni Klienci – jak się odnaleźć w nowym TAXE?

Opublikowano: 2010-09-09

Wpis dedykowany obecnym Klientom usługi, przed którymi stoi proces przejścia na nowy system – Panel Klienta TAXE.

Technicznie:
1. Należy pamiętać, że faktury generowane w starym TAXE Communicator nie będą kompatybilne z nowym panelem (i odwrotnie). Należy przed przejściem zabezpieczyć te dokumenty w formie papierowej.

2. W nowym panelu dokumenty będzie można przesyłać wyłącznie w formie plików graficznych. Związane jest to z charakterystyką oprogramowania dla księgowych, które bez większych trudności przyjmie jedynie pliki graficzne (JPEG, PNG, GIF…). Pliki typu PDF, DOC, czy inne będą wymuszać wykonywanie dodatkowych czynności, co negatywnie wpłynie na optymalną pracę księgowego. Pamiętać należy również, aby w jednym pliku graficznym umieszczać jeden dokument księgowy (może być kilkustronicowy).

3. Zauważalny może być brak komunikatora 1-do-1. Decyzja ta została podjęta na podstawie dwóch głównych argumentów: a. komunikator wykorzystywany był bardzo sporadycznie, praktycznie wcale; b. był on sprzeczny z nową polityką dostępności wątków dla wszystkich księgowych.
Nie wyklucza się stworzenia nowego komunikatora, zaimplementowanego w Panelu Klienta, zgodnego z nową polityką.

4. Komunikacja z księgowymi oraz obsługą techniczną odbywać się będzie za pośrednictwem systemu wątkowego, dostępnego z menu głównego „Pomoc”. Działanie systemu wątkowego jest bardzo podobne do funkcjonalności prywatnego forum dyskusyjnego. Wątki dostępne są dla wszystkich księgowych obsługujących firmę oraz obsługi technicznej. W każdym momencie każda osoba będzie zaznajomiona z treścią wątku.

Formalnie:
1. Aby móc korzystać z nowego Panelu Klienta TAXE, wymagane będzie zaakceptowanie nowego Regulaminu, a co za tym idzie Cennika usługi. Obowiązek ten wynika z nowych funkcjonalności Panelu, które muszą być uregulowane w ramach Regulaminu i ujęte w Cenniku (np. obsługa pracowników, podział raportów, zakup pakietów, itd.). Prawdopodobnie będzie wymagana zmiana umowy w formie pisemnej. Więcej informacji na ten temat wkrótce.

2. Klientom którzy mają podpisaną umowę ze starym operatorem (firmą TAXTAR) zaproponujemy dokonanie cesji umowy, w celu przejścia do nowego operatora (Vires Sp. z o.o.).

3. Zmieni się konto bankowe, na które dokonywane będą wpłaty za usługę.

Najnowsze artykuły naszych ekspertów:

Zbieg czynności podatkowych w przypadku najmu prywatnego i działalności gospodarczej (VAT, JPK, kasa fiskalna)

2024-05-10

Najem prywatny stanowi u wielu przedsiębiorców dodatkowe źródło dochodu pasywnego. Choć teoretycznie nie jest związany z działalnością gospodarczą z uwagi [...]

Urząd skarbowy wykreślił przedsiębiorcę z rejestru VAT. Co wtedy?

2024-05-06

Wykreślenie podatnika VAT z rejestru podatników VAT to dla podatnika VAT konsekwencje w zakresie rozliczania podatku VAT ale nie tylko. [...]

Jakie darowizny można odliczyć na zasadach ogólnych (PIT-36, PIT-36L) i ryczałcie (PIT-28)?

2024-04-26

Podatnicy składając roczne zeznanie podatkowe poszukują sposobów na obniżenie podatku poprzez odliczenia ulg podatkowych. Jedną z możliwości zagwarantowanych w polskim [...]

Zagraniczna usługa budowlana świadczona przez podwykonawcę – rozliczenie VAT

2024-04-22

Bardzo powszechną praktyką jest wykorzystywanie przez głównego wykonawcę usług podwykonawców do realizacji inwestycji budowlanej zlokalizowanej w innym niż Polska kraju. [...]

Obowiązek opodatkowania PIT oraz VAT – różne daty a tylko jeden moment

2024-04-19

Obowiązek podatkowy czy to w podatku VAT czy to w podatku dochodowym od osób fizycznych PIT to nic innego jak [...]