Wysyłka faktury do KSeF – funkcjonalność dla Klientów biura Taxe.pl
Od 1 kwietnia 2026 r. większość przedsiębiorstw została objęta obowiązkiem wystawiania faktur ustrukturyzowanych. W związku z integracją naszego systemu z KSeF, w Panelu Klienta — w sekcji Dokumenty → Lista dokumentów sprzedaży — udostępniamy funkcjonalność umożliwiającą bezpośrednie przesyłanie faktur do KSeF.
Poniżej znajdziesz prostą instrukcję, jak krok po kroku wysłać fakturę, a także praktyczne informacje związane z całym procesem.
(więcej…)KSeF w Taxe.pl – Najważniejsze informacje
W poniższym wpisie znajdziesz skrót najważniejszych informacji dotyczących zagadnień organizacyjnych związanych z integracją Krajowego Systemu e-Faktur w naszym biurze rachunkowym. Każde z poruszanych w artykule zagadnień posiada swoją rozszerzoną wersję, do których również zamieszczamy bezpośrednie linki.
(więcej…)Faktura korygująca KSeF w okresie awarii systemu
W poniższym artykule zastanowimy się na jakich zasadach odbywa się korygowanie pierwotnej faktury, która została wystawiona w czasie trwania awarii systemu KSeF. Istotne staje się ustalenie czy możliwe jest wystawienie korekty do e-faktury która jeszcze nie ma nadanego numeru KSeF.
(więcej…)Odliczenie VAT z faktury otrzymanej z opóźnieniem
Każdy przedsiębiorca realizujący sprzedaż opodatkowaną VAT ma obowiązek wystawienia faktury sprzedaży, gdy odbiorcą jest inny przedsiębiorca.
Nie jest natomiast zobligowany do wystawienia faktury, gdy otrzymał zaliczkę i wykonał sprzedaż w tym samym miesiącu.
Nie jest także zobowiązany do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej z VAT (podmiotowo i przedmiotowo).
Musi jednak niekiedy wystawić fakturę sprzedaży w przypadku zgłoszenia żądania przez nabywcę.
Dziś jednak spojrzymy od drugiej strony tzn. od strony nabywcy na gruncie otrzymania faktury z opóźnieniem.
(więcej…)Kilka umów zleceń a zbieg tytułów do ubezpieczeń – kiedy wyłącznie składka zdrowotna? Działalność gospodarcza i umowa zlecenie
Prowadząc działalność gospodarczą lub zatrudniając zleceniobiorców przedsiębiorca może mieć do czynienia z tzw. zbiegiem tytułów do ubezpieczeń. Sytuacja taka wystąpi w szczególności, gdy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą będąc jednocześnie zatrudnionym na podstawie umowy zlecenia lub gdy zatrudniony zleceniobiorca posiada kilka umów zlecenia (w niniejszym wpisie nie analizujemy zagadnienia związanego z umową o pracę). Kiedy opłacić należy wszystkie składki, a kiedy tylko składkę zdrowotną? Jak ustalić podstawę wymiaru składek zleceniobiorcy, gdy posiada on inne umowy? – szczegóły poniżej!
(więcej…)e-Doręczenia obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców od 1 października 2026
E-Doręczenia zastępują stopniowo tradycyjną korespondencję papierową i stają się nową rzeczywistością także dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEiDG. Nowe firmy zakładane po 1 stycznia 2025 r. lub aktualizujące wpisy po 30 czerwca 2025 r. zostały już „przymuszone” do założenia adresu do e-Doręczeń. Pozostali przedsiębiorcy zarejestrowani w CEiDG do 31 grudnia 2024 r., którzy jeszcze nie modyfikowali wpisu winni zarejestrować adres do e-Doręczeń najpóźniej 1 października 2026 r. Czym są e-Doręczenia i dlaczego są niezwykle istotne w prowadzeniu spraw firmy? Szczegóły poniżej!
(więcej…)Korekty faktur sprzed KSeF – czy korektę wysłać do KSeF? Jak skorygować błędny NIP na fakturach sprzed KSeF
Implementacja KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur wymagała od przedsiębiorców oraz działów finansowo-księgowych dostosowania się do nowych regulacji, które po dziś dzień przeplatają się z dokumentacją tradycyjną. Problemów nastręcza w szczególności korygowanie faktur, które zostały wystawione przed obowiązkiem stosowania KSeF. Tytułem wstępu podkreślamy ponadto, iż nie analizujemy w tym wpisie wystawiania faktur (w tym korekt) w trybach awaryjnych, czyli w sytuacjach nadzwyczajnych, gdzie dopuszcza się fakturowanie w tradycyjnej formie.
(więcej…)Sprzedaż wyłącznie zagraniczna i polskie zakupy – czy można odliczyć od nich VAT
Wielu polskich przedsiębiorców prowadzi sprzedaż towarów albo usług dla odbiorców wyłącznie zagranicznych. W tym momencie pojawia się pewna wątpliwość. Czy przedsiębiorca posiadający siedzibę firmy w Polsce, a więc polski przedsiębiorca, prowadząc wyłącznie sprzedaż dla klientów zagranicznych ma prawo odliczyć VAT od polskich zakupów?
(więcej…)Pusta faktura – co należy zrobić?
KSEF w żaden sposób nie zmodyfikował fundamentalnej zasady dokumentowania transakcji gospodarczych. Faktura będąca podstawowym dokumentem zdarzeń gospodarczych ma potwierdzać rzeczywiste zdarzenie.
Wystawienie faktury w KSEF, nadanie dla niej numeru w KSEF oraz przejście kontroli technicznej systemu w żaden sposób nie kontroluje tego czy zdarzenie które ona dokumentuje faktycznie miało miejsce. Nadal możliwe jest wystawienie tzw. pustej faktury, a konsekwencje podatkowe pozostają bardzo dotkliwe. Potwierdza to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wydanej interpretacji indywidualnej z dnia 08.03.2024r. o sygn.. nr 0114-KDIP1-3.4012.30.2024.1.KP.
(więcej…)