Od 1 lipca nowe zasady zakładania Działalności Gospodarczej
Z dniem 1 lipca 2011 wprowadzona została nowa, centralna ewidencja działalności gospodarczej. Nosi ona nazwę CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) i zastępuje lokalnie prowadzone przez Urzędy Gmin Ewidencje Działalności Gospodarczej. Cytując serwis Ministerstwa Finansów:
Procedurę podejmowania działalności rozpoczynamy od rejestracji. Przedsiębiorcy działający jednoosobowo oraz wspólnicy spółek cywilnych rejestrowani są w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, którą prowadzi minister właściwy do spraw gospodarki (uprzednio Ewidencji Działalności Gospodarczej, którą prowadził urząd miasta lub gminy). Wniosek składany jest na specjalnym formularzu i stanowi, oprócz wniosku o wpis do ewidencji, także wniosek o nadanie numeru REGON, zgłoszenie do urzędu skarbowego oraz do ZUS lub KRUS. Wniosek pozwala również wybrać formę opodatkowania. Pamiętajmy jednak, że dodatkowej wizyty w urzędzie skarbowym wymagać będzie m. in. rejestracja do podatku VAT. Miejmy też na uwadze, że czynności te wykonać powinniśmy przed uzyskaniem pierwszych przychodów.
Powstał również nowy serwis dla zakładających działalność, oraz dla tych, którzy chcieliby zmodyfikować swój wpis w CEIDG. Serwis dostępny jest pod adresem http://ceidg.gov.pl lub prościej http://firma.gov.pl
Nowe funkcjonalności w Panelu Klienta
Jest nam miło poinformować o wdrożeniu nowych funkcjonalności w Panelu Klienta. Wśród nowości znajdziecie zarówno poprawki, uzupełnienia, jak również zupełnie nowe moduły. (więcej…)
Przerwa wdrożeniowa – 21.05.2011
Szanowni Państwo,
w dniu 21 maja 2011 (sobota) zaplanowana została aktualizacja oprogramowania, w związku z czym mogą wystąpić przerwy w dostępie do Panelu Klienta TAXE.
Za ewentualne utrudnienia przepraszamy.
Przerwa wdrożeniowa – 6.05.2011
Szanowni Państwo,
w dniu 6 maja 2011 w godzinach 7:00 – 12:00 zaplanowana została aktualizacja oprogramowania, w związku z czym mogą wystąpić przerwy w dostępie do Panelu Klienta TAXE.
Za ewentualne utrudnienia przepraszamy.
Słów kilka o promocji „Testuj przez 2 miesiące za darmo, bez zobowiązań”
W dniu dzisiejszym uruchomiona została nowa promocja Testuj przez 2 miesiące za darmo, bez zobowiązań! Przygotowana została ona z myślą o tych potencjalnych klientach, dla których ważne jest rozwianie wszelkich wątpliwości związanych z usługą, przed podpisaniem zobowiązującej umowy i złożeniem stosownych upoważnień.
Chcielibyśmy w kilku słowach opisać warunki promocji, wskazując rozwiązania i możliwości. (więcej…)
Nowe funkcjonalności w Panelu Klienta
Faktury VAT-marża, to nowa funkcjonalność dostępna dla Klientów usługi TAXE. Dodatkowo moduł fakturujący uzupełniony został o możliwość dodania większej ilości informacji, dotyczącej konta bankowego sprzedawcy. Możliwe jest podanie takich informacji jak: nazwa i adres banku, numer IBAN lub SWIFT. Wspomniany wyżej moduł wyposażony został również w nową metodę płatności: kompensata.
Nowe funkcjonalności w Panelu Klienta
W Panelu Klienta TAXE udostępnione zostały nowe funkcjonalności:
Opcja automatycznego zamawiania dodatkowej puli księgowań. Dodatkowe pule księgowań pozwalają na uzyskanie jednostkowo niższej ceny za pojedyncze księgowanie względem standardowej ceny z obowiązującego Cennika. Opcja dostępna jest z poziomu menu TAXE -> Pula księgowań.
Dokumenty sprzedaży do pobrania w formacie PDF. Wygenerowane faktury, rachunki, paragony oraz dokumenty proforma, można już pobierać w formacie Portable Document Format.
Kompromis: skany i inne dokumenty do księgowania można ponownie przesyłać w formacie PDF. Wcześniejsze wycofanie tego formatu wiązało się z trudnościami przy manipulacji takimi plikami oraz problemami związanymi z indeksowaniem arkuszy, zawierających wiele dokumentów księgowych w jednym pliku. Osiągnięty kompromis polega na wdrożeniu modułu, który – kiedy wykryty zostanie plik w formacie PDF – automatycznie dokona konwersji na pliki graficzne, po jednym dla każdej strony dokumentu.
Funkcja „wystaw ponownie”. Użycie tej funkcji powoduje natychmiastowe wczytanie danej faktury lub innego dokumentu sprzedaży z zaktualizowanym numerem oraz datami. Dokument jest gotowy do zapisania, jako nowy rekord. Funkcja szczególnie przydatna dla osób wystawiających regularnie te same faktury, tym samym kontrahentom, o tej samej treści. Teraz wystarczy jedno kliknięcie.
Pole „Uwagi” na dokumentach sprzedaży. Dodatkowe pole umożliwia dodanie informacji dodatkowych na dokumencie sprzedaży: numer rejestracyjny samochodu, odniesienie do numeru umowy, czy informacji szczegółowych dotyczących płatności.
