Obecni Klienci – jak się odnaleźć w nowym TAXE?

Opublikowano: 2010-09-09

Wpis dedykowany obecnym Klientom usługi, przed którymi stoi proces przejścia na nowy system – Panel Klienta TAXE.

Technicznie:
1. Należy pamiętać, że faktury generowane w starym TAXE Communicator nie będą kompatybilne z nowym panelem (i odwrotnie). Należy przed przejściem zabezpieczyć te dokumenty w formie papierowej.

2. W nowym panelu dokumenty będzie można przesyłać wyłącznie w formie plików graficznych. Związane jest to z charakterystyką oprogramowania dla księgowych, które bez większych trudności przyjmie jedynie pliki graficzne (JPEG, PNG, GIF…). Pliki typu PDF, DOC, czy inne będą wymuszać wykonywanie dodatkowych czynności, co negatywnie wpłynie na optymalną pracę księgowego. Pamiętać należy również, aby w jednym pliku graficznym umieszczać jeden dokument księgowy (może być kilkustronicowy).

3. Zauważalny może być brak komunikatora 1-do-1. Decyzja ta została podjęta na podstawie dwóch głównych argumentów: a. komunikator wykorzystywany był bardzo sporadycznie, praktycznie wcale; b. był on sprzeczny z nową polityką dostępności wątków dla wszystkich księgowych.
Nie wyklucza się stworzenia nowego komunikatora, zaimplementowanego w Panelu Klienta, zgodnego z nową polityką.

4. Komunikacja z księgowymi oraz obsługą techniczną odbywać się będzie za pośrednictwem systemu wątkowego, dostępnego z menu głównego „Pomoc”. Działanie systemu wątkowego jest bardzo podobne do funkcjonalności prywatnego forum dyskusyjnego. Wątki dostępne są dla wszystkich księgowych obsługujących firmę oraz obsługi technicznej. W każdym momencie każda osoba będzie zaznajomiona z treścią wątku.

Formalnie:
1. Aby móc korzystać z nowego Panelu Klienta TAXE, wymagane będzie zaakceptowanie nowego Regulaminu, a co za tym idzie Cennika usługi. Obowiązek ten wynika z nowych funkcjonalności Panelu, które muszą być uregulowane w ramach Regulaminu i ujęte w Cenniku (np. obsługa pracowników, podział raportów, zakup pakietów, itd.). Prawdopodobnie będzie wymagana zmiana umowy w formie pisemnej. Więcej informacji na ten temat wkrótce.

2. Klientom którzy mają podpisaną umowę ze starym operatorem (firmą TAXTAR) zaproponujemy dokonanie cesji umowy, w celu przejścia do nowego operatora (Vires Sp. z o.o.).

3. Zmieni się konto bankowe, na które dokonywane będą wpłaty za usługę.

Najnowsze artykuły naszych ekspertów:

Leasing i amortyzacja osobówki mniej korzystna od 2026 roku – ważne zmiany. Co zrobić aby stracić mniej?

2025-11-02

Niekorzystne zmiany, które zaimplementowano do ustaw o podatkach dochodowych sprawią, że przedsiębiorcy zapłacą wyższe podatki i składkę zdrowotną w związku [...]

Brak prawa do odliczenia VAT – kiedy?

2025-10-29

Wielu przedsiębiorców będących czynnymi podatnikami VAT musiało już zmierzyć się z sytuacjami, w których pomimo swojego statusu podatkowego VAT nie [...]

Przeliczenie faktury wyrażonej w walucie obcej w VAT i PIT

2025-10-25

Każdy przedsiębiorca, który otrzyma lub wystawi fakturę wyrażoną w walucie obcej ma obowiązek dokonać przeliczenia jej wartości na polskie złote. [...]

Nie każdy będzie miał obowiązek stosowania KSEF

2025-10-21

Już niedługo wszystkie firmy posiadające siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności na terytorium RP będą miały obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych [...]

Paragon z NIP nabywcy – na co należy uważać

2025-10-17

Kiedy należy wystawić paragon z numerem NIP odbiorcy a kiedy nie? To pytanie nieustannie zadaje sobie bardzo wielu przedsiębiorców prowadzących [...]