Nowy Panel Klienta – kompatybilność pomiędzy modułami do fakturowania

Opublikowano: 2014-12-10

Planując nowy moduł fakturowania, została podjęta jednogłośna decyzja, aby zbudować tę funkcjonalność od podstaw. Przemawiało za tym wiele argumentów, a wśród nich jeden główny: okazja do zmiany wewnętrznej struktury formatu dokumentów, skutkującej zniesieniem ograniczeń, występujących w poprzedniej wersji. Niestety, efekt ubczony takiej operacji, to brak kompatybilności pomiędzy nowym, a starym formatem dokumentów sprzedaży. Co to oznacza w konsekwencji dla użytkowników modułu?

Dokumenty wygenerowane w nowym module, nie mogą być obsługiwane w poprzedniej wersji.

Po powrocie do starej wersji panelu klienta, wszystkie opcje operacji na dokumencie wygenerowanym w nowym module będą nieaktywne. Wszelkie zmiany mogą być dokonywane jedynie za pośrednictwem nowej aplikacji.

Dokumenty wygenerowane w starym module, będą obsługiwane w nowej aplikacji jedynie w podstawowym zakresie.

Nieaktywne będą opcje: "wystaw ponownie", "wystaw na podstawie proforma", "szybki podgląd", "wyślij z postivo" oraz "eksport do XML". Są to więc głównie operacje pomocnicze, niezwiązane z procesami księgowymi. W tym zakresie wszystkie pozycje będą wspierane z pewnością przez okres nie krótszy, niż określony przez przepisy prawa, a po jego upłynięciu, dostępne na prośbę klienta w postaci zarchiwizowanej.

Dlaczego nie został stworzony mechanizm konwertowania starego formatu do nowego?

Przez wiele miesięcy zmagaliśmy się z tym problemem, jednak analiza różnić w formatach wykazała, że taki mechanizm musiałby ingerować w najbardziej newralgiczne miejsca na dokumencie, a więc w zapisane kwoty. Dotyczy to głównie miejsc zaokrągłeń, czego skutkiem mogłyby być groszowe rozbieżności w dokumentach sprzed i po konwertowaniu. Stworzyłoby to duże zagrożenie dla integralności wystawionych wcześniej dokumentów.

Jakie są zalecenia dla użytkowników modułu?

Przede wszystkim zachęcamy do możliwie sprawnej przesiadki na nowy moduł fakturujący, najlepiej począwszy od nowego okresu rozliczeniowego. Ci z Państwa, którzy często korzystają z funkcji "wystaw ponownie", niestety będą zmuszeni w nowym panelu po raz pierwszy wygenerować dokumenty od podstaw. W następnych okresach oczywiście te dokumenty będą mogły być już powielane za pomocą nowej funkcji "wystaw ponownie".

Zdajemy sobie sprawę, że takie rozwiązanie może być dla Państwa niewygodne, mamy jednak nadzieję, że przełączenie się na nowy system nie nastręczy wielu problemów. My zaś zapewniamy, że nowo wprowadzone zmiany to przede wszystkim krok ku większym możliwościom rozbudowy systemu w przyszłości.

Najnowsze artykuły naszych ekspertów:

Elektroniczna KPiR, ewidencja przychodów i tabela środków trwałych od 2026. Rozliczenie kwartalne odroczy obowiązek

2025-12-23

Rok 2026 niesie ze sobą wiele zmian na gruncie przepisów prawa podatkowego. Wraz z wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), ustawodawca [...]

Sprzedaż towarów po likwidacji firmy opodatkowanej ryczałtem

2025-12-20

Odpłatne zbycie towarów stanowiących składnik majątku firmowego może mieć miejsce już po likwidacji działalności gospodarczej. W związku z tym warto [...]

Nowy limit zwolnienia z VAT w 2026 r.

2025-12-17

Przepisy ustawy VAT przewidują możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego od podatku w sytuacji gdy nie zostanie przez podatnika przekroczony limit [...]

Cena rynkowa środka trwałego w kontekście przepisów o prowadzeniu KPiR

2025-12-15

Przedsiębiorcy podlegający opodatkowaniu podatkiem PIT są zobligowani do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz osobnej ewidencji środków trwałych. W [...]

KSEF 2026 – od kiedy zacznie obowiązywać. Na czym polega wystawianie i korygowanie faktur w KSEF?

2025-12-12

Krajowy System e-Faktur (dalej: KSeF) to rozwiązanie rewolucyjne, które dotknie niemal każdego przedsiębiorcę. Niniejszy wpis poświęcony jest osobom, które nie [...]