Nowy Panel Klienta – kompatybilność pomiędzy modułami do fakturowania

Opublikowano: 2014-12-10

Planując nowy moduł fakturowania, została podjęta jednogłośna decyzja, aby zbudować tę funkcjonalność od podstaw. Przemawiało za tym wiele argumentów, a wśród nich jeden główny: okazja do zmiany wewnętrznej struktury formatu dokumentów, skutkującej zniesieniem ograniczeń, występujących w poprzedniej wersji. Niestety, efekt ubczony takiej operacji, to brak kompatybilności pomiędzy nowym, a starym formatem dokumentów sprzedaży. Co to oznacza w konsekwencji dla użytkowników modułu?

Dokumenty wygenerowane w nowym module, nie mogą być obsługiwane w poprzedniej wersji.

Po powrocie do starej wersji panelu klienta, wszystkie opcje operacji na dokumencie wygenerowanym w nowym module będą nieaktywne. Wszelkie zmiany mogą być dokonywane jedynie za pośrednictwem nowej aplikacji.

Dokumenty wygenerowane w starym module, będą obsługiwane w nowej aplikacji jedynie w podstawowym zakresie.

Nieaktywne będą opcje: "wystaw ponownie", "wystaw na podstawie proforma", "szybki podgląd", "wyślij z postivo" oraz "eksport do XML". Są to więc głównie operacje pomocnicze, niezwiązane z procesami księgowymi. W tym zakresie wszystkie pozycje będą wspierane z pewnością przez okres nie krótszy, niż określony przez przepisy prawa, a po jego upłynięciu, dostępne na prośbę klienta w postaci zarchiwizowanej.

Dlaczego nie został stworzony mechanizm konwertowania starego formatu do nowego?

Przez wiele miesięcy zmagaliśmy się z tym problemem, jednak analiza różnić w formatach wykazała, że taki mechanizm musiałby ingerować w najbardziej newralgiczne miejsca na dokumencie, a więc w zapisane kwoty. Dotyczy to głównie miejsc zaokrągłeń, czego skutkiem mogłyby być groszowe rozbieżności w dokumentach sprzed i po konwertowaniu. Stworzyłoby to duże zagrożenie dla integralności wystawionych wcześniej dokumentów.

Jakie są zalecenia dla użytkowników modułu?

Przede wszystkim zachęcamy do możliwie sprawnej przesiadki na nowy moduł fakturujący, najlepiej począwszy od nowego okresu rozliczeniowego. Ci z Państwa, którzy często korzystają z funkcji "wystaw ponownie", niestety będą zmuszeni w nowym panelu po raz pierwszy wygenerować dokumenty od podstaw. W następnych okresach oczywiście te dokumenty będą mogły być już powielane za pomocą nowej funkcji "wystaw ponownie".

Zdajemy sobie sprawę, że takie rozwiązanie może być dla Państwa niewygodne, mamy jednak nadzieję, że przełączenie się na nowy system nie nastręczy wielu problemów. My zaś zapewniamy, że nowo wprowadzone zmiany to przede wszystkim krok ku większym możliwościom rozbudowy systemu w przyszłości.

Najnowsze artykuły naszych ekspertów:

Zanim podatnik sprzeda usługę dla firmy z UE musi dokonać rejestracji

2025-11-18

Przedsiębiorcy podejmują różne działania na rzecz zwiększenia skali sprzedaży wykonywanych usług. Jedną z dróg jest próba ekspansji na rynki unijne. [...]

Czy KSEF obejmie również najmniejszych przedsiębiorców i nieVATowców? – wyjątki i przepisy epizodyczne

2025-11-17

W 2026 roku podatnicy i księgowi będą zmuszeni zmierzyć się z nowym obiegiem dokumentów spowodowanym wejściem w życie Krajowego systemu [...]

Przystosowanie wynajmowanego lokalu – inwestycja w obcym środku trwałym i jej amortyzacja

2025-11-16

Wynajem lokalu na potrzeby działalności gospodarczej wiąże się często z koniecznością jego remontu i indywidualnego przystosowania do potrzeb danego przedsiębiorcy. [...]

Faktura wystawiona przed dostawą towarów lub świadczeniem usług

2025-11-15

Wystawienie faktury przed dostawą towarów lub świadczeniem usług jest ustawowo dopuszczalne. Przedsiębiorca ma taką możliwość i może jak najbardziej z [...]

Rachunki z Ordynacji podatkowej poza KSeF. Kiedy podatnik zwolniony z VAT może wystawić rachunek zamiast faktury?

2025-11-14

Krajowy System e-Faktur (dalej: KSeF) dotknie niemal każdego przedsiębiorcę, który wystawia faktury. W obrocie gospodarczym funkcjonuje jeszcze jeden rodzaj dokumentu [...]