Nowy Panel Klienta – kompatybilność pomiędzy modułami do fakturowania

Opublikowano: 2014-12-10

Planując nowy moduł fakturowania, została podjęta jednogłośna decyzja, aby zbudować tę funkcjonalność od podstaw. Przemawiało za tym wiele argumentów, a wśród nich jeden główny: okazja do zmiany wewnętrznej struktury formatu dokumentów, skutkującej zniesieniem ograniczeń, występujących w poprzedniej wersji. Niestety, efekt ubczony takiej operacji, to brak kompatybilności pomiędzy nowym, a starym formatem dokumentów sprzedaży. Co to oznacza w konsekwencji dla użytkowników modułu?

Dokumenty wygenerowane w nowym module, nie mogą być obsługiwane w poprzedniej wersji.

Po powrocie do starej wersji panelu klienta, wszystkie opcje operacji na dokumencie wygenerowanym w nowym module będą nieaktywne. Wszelkie zmiany mogą być dokonywane jedynie za pośrednictwem nowej aplikacji.

Dokumenty wygenerowane w starym module, będą obsługiwane w nowej aplikacji jedynie w podstawowym zakresie.

Nieaktywne będą opcje: "wystaw ponownie", "wystaw na podstawie proforma", "szybki podgląd", "wyślij z postivo" oraz "eksport do XML". Są to więc głównie operacje pomocnicze, niezwiązane z procesami księgowymi. W tym zakresie wszystkie pozycje będą wspierane z pewnością przez okres nie krótszy, niż określony przez przepisy prawa, a po jego upłynięciu, dostępne na prośbę klienta w postaci zarchiwizowanej.

Dlaczego nie został stworzony mechanizm konwertowania starego formatu do nowego?

Przez wiele miesięcy zmagaliśmy się z tym problemem, jednak analiza różnić w formatach wykazała, że taki mechanizm musiałby ingerować w najbardziej newralgiczne miejsca na dokumencie, a więc w zapisane kwoty. Dotyczy to głównie miejsc zaokrągłeń, czego skutkiem mogłyby być groszowe rozbieżności w dokumentach sprzed i po konwertowaniu. Stworzyłoby to duże zagrożenie dla integralności wystawionych wcześniej dokumentów.

Jakie są zalecenia dla użytkowników modułu?

Przede wszystkim zachęcamy do możliwie sprawnej przesiadki na nowy moduł fakturujący, najlepiej począwszy od nowego okresu rozliczeniowego. Ci z Państwa, którzy często korzystają z funkcji "wystaw ponownie", niestety będą zmuszeni w nowym panelu po raz pierwszy wygenerować dokumenty od podstaw. W następnych okresach oczywiście te dokumenty będą mogły być już powielane za pomocą nowej funkcji "wystaw ponownie".

Zdajemy sobie sprawę, że takie rozwiązanie może być dla Państwa niewygodne, mamy jednak nadzieję, że przełączenie się na nowy system nie nastręczy wielu problemów. My zaś zapewniamy, że nowo wprowadzone zmiany to przede wszystkim krok ku większym możliwościom rozbudowy systemu w przyszłości.

Najnowsze artykuły naszych ekspertów:

Urlop ojcowski i rodzicielski przedsiębiorcy – dokumenty i ewidencjonowanie w ZUS. Czy można prowadzić działalność gospodarczą podczas tych urlopów?

2025-09-03

Urlopy związane z rodzicielstwem przysługują także przedsiębiorcom, zarówno ojcom jak i matkom dzieci. W niniejszym wpisie koncentrujemy się na tych [...]

Jednorazowe rozliczenie zużywającego się składnika majątku na gruncie podatku PIT

2025-08-30

Jako wyjątek od reguły ogólnej ustawa PIT przewiduje możliwość jednorazowego rozliczenia w kosztach podatkowych wydatku na nabycie zużywającego się składnika [...]

Odliczenie VAT od zakupu hulajnogi elektrycznej

2025-08-26

W kontekście przedstawionego w tytule zagadnienia warto zastanowić się czy przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może dokonać odliczenia podatku VAT [...]

Umowa o pracę a kontrakt B2B – porównanie obciążeń podatkowo-składkowych

2025-08-22

Popularnym zabiegiem mającym na celu optymalizację obciążeń publiczno-prawnych jest tzw. samozatrudnienie i rezygnacja z umowy o pracę, czy też umowy [...]

Samochody elektryczne a częściowe odliczenie VAT

2025-08-18

W przypadku wydatków związanych z samochodami osobowymi podatnicy podatku VAT mogą dokonywać częściowego odliczenia podatku naliczonego. W kontekście tej reguły [...]