Informacja o zmianie Cennika i Regulaminu świadczenia usługi Taxe od 1.10.2015 r.
Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 31.08.2015 został udostępniony nowy Cennik oraz Regulamin świadczenia usługi Taxe. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Nowe dokumenty zostały opublikowane na stronie internetowej www.taxe.pl (w sekcji "Oferta"). Nowy Regulamin oraz Cennik zaczną obowiązywać z dniem 1.10.2015 r. W rozwinięciu tego artykułu znajduje się obszerny opis zmian, zachęcamy do lektury.
Rozdział I
1. Zmiana brzmienia pkt 2. (zmiana adresu Usługodawcy). Nowe brzmienie:
Usługodawcą jest spółka Vires Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnobrzegu, ul. Zwierzyniecka 12, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000336162;
2. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych, nastąpiła dereglamentacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. W związku z powyższym został usunięty pkt. 3. o brzmienu:
Usługa Taxe jest świadczona w oparciu o świadectwo kwalifikacyjne nr: 8177/98, wystawione dla Jerzego Łygasa, pełniącego funkcję Prezesa Zarządu Vires Sp. z o.o., uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Nastąpiła także zmiana brzmienia pkt 12. (wedłu starej numeracji 13.). Stare brzmienie:
Usługodawca oświadcza, iż posiada wszelkie wymagane przez polskie prawo uprawnienia i kwalifikacje do świadczenia usługi Taxe.
Nowe brzmienie:
Usługodawca oświadcza, iż posiada wszelkie wymagane przez polskie prawo uprawnienia i kwalifikacje do świadczenia usługi Taxe oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
3. Zmiana brzmienia pkt 7. Stare brzmienie:
Panel Klienta Taxe oznacza serwis internetowy udostępniony przez Usługodawcę pod adresem https://panel.taxe.pl, za pośrednictwem którego odbywa się komunikacja oraz przekazywanie dokumentacji pomiędzy Klientem a Usługodawcą.
Nowe brzmienie:
Panel Klienta Taxe oznacza serwis internetowy udostępniony przez Usługodawcę pod adresem http://www.taxe.pl, za pośrednictwem którego odbywa się komunikacja oraz przekazywanie dokumentacji pomiędzy Klientem a Usługodawcą.
Rozdział III
1. W związku z istnieniem od jakiegoś czasu regulacji upraszczających formalności związane z przekazywaniem dokumentów w formie elektronicznej, rezygnujemy z dodatkowego sygnowania naszych faktur kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Następuje zmiana brzmienia pkt. 2, stare brzmienie:
Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT, o których mowa w pkt. 1 w postaci elektronicznej, podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Nowe brzmienie:
Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT, o których mowa w pkt. 1 w postaci elektronicznej.
Rozdział IV
1. Usunięcie pkt 2. w brzmieniu:
Dokumenty zostaną zaksięgowane przez biuro rachunkowe w terminie:
a) W przypadku korzystania z pakietu BASIC lub GO: nie później niż do 17 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego Dokumenty dotyczą;
b) W przypadku korzystania z pakietu PREMIUM: nie później niż do 19 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego Dokumenty dotyczą;
Punkt ten, w związku z modyfikacją pkt 3., stał się zbędny.
2. Zmiana brzmienia punktu 3. (2. wg nowej umeracji), stare brzmienie:
Raporty VAT oraz PIT zostaną wygenerowane: (…)
Nowe brzmienie:
Dokumenty zostaną zaksięgowane przez biuro rachunkowe, a raporty VAT, PIT, PPE wygenerowane: (…)
Rozdział V
1. Zmiana brzmienia pkt 10. (o denominacji puli księgowań). Naliczanie opłaty denominacyjnej przy zmianie pakietu o wyższej wartości na pakiet o niższej wartości opłaty stałej, zamienione zostało przez pomniejszenie puli księgowań. Rozwiązanie to jest już stosowane od dłuższego czasu, a teraz znalazło stosowny zapis w Regulaminie. Stare brzmienie:
Dokonując zmiany wybranego pakietu w ramach Usługi z pakietu o wyższej wartości abonamentu na pakiet o niższej wartości abonamentu, naliczona zostanie opłata dodatkowa, wynosząca równowartość różnicy ceny za dodatkowe księgowanie dla pakietu o niższej wartości względem ceny za dodatkowe księgowanie dla pakietu o wyższej wartości, pomnożona przez liczbę niewykorzystanej puli księgowań.
Nowe brzmienie:
Dokonując zmiany pakietu na pakiet o niższej wartości opłaty stałej, dostępna pula księgowań zostanie pomniejszona o liczbę księgowań, równoważną różnicy wartości puli w starym i nowym pakiecie, przeliczonej z uwzględnieniem cen podanych w Cenniku.
2. Zmiana warunków rozwiązywania umów o świadczenie usługi Taxe. Zdecydowane uproszczenie formalności oraz likwidacja konieczności zachowania okresu wypowiedzenia przez Klienta. Następuje wykreślenie punktów 2, 3, 7 o brzmieniu:
2. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron za jednomiesięcznym wypowiedzeniem.
3. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron bez zachowania jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia w terminie do 60 dni od daty jej podpisania.
7. Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę bez jednomiesięcznego wypowiedzenia w następujących przypadkach:
a) Podania przez Klienta danych niezgodnych ze stanem faktycznym lub prawnym.
b) Stwierdzenia nadużycia prawa przez Klienta, związanego z korzystaniem z usługi Taxe.
c) Nieopłacenia przez Klienta naliczonych należności względem Usługodawcy w terminie 28 dni od daty zaistnienia zobowiązania.
i zastąpienie ich punktami o brzmieniu:
2. Umowa może być rozwiązana przez Klienta w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, bez konieczności zachowania okresu wypowiedzenia.
6. Umowa może zostać rozwiązana przez Usługodawcę bez podania przyczyny, za jednomiesięcznym wypowiedzeniem. Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę lub zawiesić jej wykonywanie bez okresu wypowiedzenia w następujących przypadkach:
a) Podania przez Klienta danych niezgodnych ze stanem faktycznym lub prawnym.
b) Stwierdzenia nadużycia prawa przez Klienta, związanego z korzystaniem z usługi Taxe.
c) Nieopłacenia przez Klienta naliczonych należności względem Usługodawcy w terminie 28 dni od daty zaistnienia zobowiązania.
d) W terminie do 60 dni od daty podpisania Umowy.
Rozdział VI
W związku z realizacją Państwa postulatu o udostępnienie mechanizmu generowania wiążących potwierdzeń dostarczenia dokumentacji do biura rachunkowego, dodany został punkt:
Reklamacje dotyczące braku dokumentu w archiwum lub sekcji dokumentów oczekujących, będą rozpatrywane w oparciu o pobrane przez Klienta Potwierdzenie dostarczenia tego dokumentu.
Rozdział VII
Zmiany w tym rozdziale porządkują sprawy techniczne: wymagania co do urządzenia skanującego (rozszerzenie o aparaty fotograficzne) oraz przeglądarki internetowej (obsługa nowych standardów) niezbędnej do korzystania z nowej wersji Panelu Klienta Taxe. Nowy panel wspiera technologię RWD (dostosowanie wyglądu do wielkości ekranu urządzenia), więc usunięto również zapis o minimalnej wymaganej rozdzielczości.
1. Zmiana brzmienia pkt. 2. Stare brzmienie:
Do korzystania z usługi Taxe wymagane jest dowolne urządzenie skanujące dostarczone przez Usługodawcę lub będące w posiadaniu Klienta, umożliwiające skanowanie dokumentów przynajmniej w trybie „skala szarości” (głębia kolorów 8bit) oraz z użyciem rozdzielczości skanowania 150 dpi (punktów na cal) lub wyższej.
Nowe brzmienie:
Do korzystania z usługi Taxe wymagane jest dowolne urządzenie skanujące lub fotografujące, umożliwiające tworzenie czytelnych cyfrowych wersji dokumentów, przynajmniej w trybie „skala szarości” (głębia kolorów 8bit) oraz z użyciem rozdzielczości skanowania / fotografowania 150 dpi (punktów na cal) lub wyższej.
2. Zmiana brzmienia pkt. 3. Stare brzmienie:
Panel Klienta Taxe wymaga do poprawnego działania przeglądarki internetowej z obsługą HTML 4.01, CSS2, JavaScript oraz zainstalowaną wtyczką Adobe Flash Player w wersji 9.0 lub wyższej.
Nowe brzmienie:
Panel Klienta Taxe wymaga do poprawnego działania przeglądarki internetowej z obsługą HTML 5, CSS3 oraz JavaScript.
3. Usunięcie pkt. 5. w brzmieniu:
Minimalna rozdzielczość ekranu wymagana do poprawnego działania Panelu Klienta Taxe to 1024×768.
Rozdział XII
Usunięcie nagłówka rozdziału "XII. Program „Kurier” (Wykreślono)".
Rozdział XII (wg nowej numeracji)
1. Usunięcie pkt 3. w brzmieniu:
Dla Klientów, z którymi Umowa o świadczenie usługi Taxe podpisana została przed 1.02 .2013 r., Regulamin obowiązuje od dnia 1.03.2013 r.
2. Zmiana brzmienia pkt 2. Stare brzmienie:
Regulamin obowiązuje od dnia 1.02.2013 r., wyjątek stanowi zapis punktu 3.
Nowe brzmienie:
Regulamin obowiązuje od dnia 1.10.2015 r.
Cennik
1. Cennik został zreorganizowany, podzielony na sekcje, umożliwiając szybsze odnalezienie właściwych pozycji.
2. Usunięcie pozycji: Przesłanie dokumentów w formie papierowej na prośbę Klienta (przesyłka polecona priorytetowa) /za każdą paczkę o wadze do 100 g (operator Poczta Polska)
3. Dodanie pozycji:
|
Przygotowanie dokumentów w formie papierowej na prośbę Klienta / za każdą stronę A4 |
1,50 PLN |
1,00 PLN |
0,80 PLN |
4. Zmiany w sekcji dotyczącej rocznych zeznań podatkowych:
|
Roczne zeznania podatkowe: |
Go |
Basic |
Premium |
|
Sporządzenie podstawowej6 rocznej deklaracji podatkowej PIT-36 / PIT-36L / PIT-28 |
0,00 PLN |
0,00 PLN |
0,00 PLN |
|
Sporządzenie innej niż podstawowa rocznej deklaracji podatkowej, ujmującej do 3 źródeł dochodu lub ulg |
31,00 PLN |
25,00 PLN |
22,00 PLN |
|
Ujęcie dodatkowego krajowego źródła dochodu lub ulgi w rocznej deklaracji podatkowej |
7,00 PLN |
5,00 PLN |
4,00 PLN |
|
Ujęcie dodatkowego zagranicznego źródła dochodu |
40,00 PLN |
30,00 PLN |
20,00 PLN |
|
Sporządzenie wspólnej z małżonkiem rocznej deklaracji podatkowej |
12,00 PLN |
10,00 PLN |
8,00 PLN |
6 Obejmuje sporządzenie rocznej deklaracji podatkowej, rozliczającej wyłącznie obsługiwaną w ramach usługi działalność gospodarczą.
5. Ujednolicenie cen obsługi umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych:
|
Obsługa umów o pracę / umów cywilnoprawnych: |
Go |
Basic |
Premium |
|
Przetworzenie dokumentu umowy zlecenia lub o dzieło dla celów podatkowych i ZUS /za każdy dokument |
15,00 PLN |
13,00 PLN |
10,00 PLN |
|
Obsługa pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (listy płac i ZUS) /za każdego pracownika |
15,00 PLN |
13,00 PLN |
10,00 PLN |
6. Usunięcie pozycji: Wypełnienie formularza ZUS Z-3a (do złożenia przez klienta we właściwym oddziale ZUS)
7. Dodanie przypisu definiującego dokument przekazany po terminie:
Za dokument przesłany po terminie uważa się dokument wprowadzający zmiany do treści wygenerowanych raportów, przekazany po określonym w Regulaminie terminie przekazywania dokumentów.