Zmiana Regulaminu świadczenia usługi i Cennika usługi Taxe, począwszy od rozliczenia miesiąca styczeń 2018
Szanowni Państwo,
po ponad dwóch latach od ostatniej zmiany w Regulaminie i Cenniku usługi Taxe, ponownie nastąpiła konieczność przeredagowania tych dokumentów, dostosowując je do obecnych realiów, zarówno prawnych, związanych ze zmianami w przepisach podatkowych, jak również tych obejmujących sam proces świadczenia naszej usługi. Tworząc nowe zapisy, dołożyliśmy wszelkich starań, aby były one dla Państwa klarowne, a przede wszystkim jednoznaczne, nie budzące wątpliwości w interpretacji. Dziękujemy za Państwa sugestie i spostrzeżenia, wiele z nich zostało zawartych w nowych dokumentach. Pierwszym miesiącem rozliczanym według nowego brzmienia Regulaminu oraz Cennika usługi, będzie styczeń 2018 r. Poniżej zebraliśmy i opisaliśmy w jednym zestawieniu kompletną listę zmian wprowadzonych do tych dokumentów. Pełną ich treść odnajdą Państwo oczywiście w zakładce „Oferta” naszego serwisu głównego.
Poniższą listę zmian można pobrać również w formie pliku PDF, znajdującego się pod tym linkiem: listaZmianRegulaminCennik_2018-01-01
Zmiany wprowadzone w Regulaminie usługi:
-
Zmienione zostało brzmienie pkt. 6., Rozdziału I. Postanowienia ogólne. Nowe brzmienie punktu: „Klientem mogą być osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w formie jednoosobowej lub w formie spółki, rozliczających się na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów lub innych ewidencji, z wyłączeniem ksiąg rachunkowych.”
-
Zmienione zostało brzmienie pkt. 1., Rozdziału II Zakres i rodzaj świadczonych usług. Nowe, rozszerzone brzmienie punktu stanowi doprecyzowanie katalogu usług świadczonych przez nasze biuro w ramach usługi, ujednolicając jednocześnie możliwe jego interpretacje:
„Usługa Taxe jest to usługa polegająca na księgowaniu przekazanych przez Klienta Dokumentów związanych z jego działalnością gospodarczą, a następnie sporządzaniu na ich podstawie, w zależności od stosowanej przez Klienta formy rozliczeń:
-
Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów;
-
Rejestrów VAT;
-
Ewidencji Środków Trwałych i Ewidencji Wyposażenia;
-
List płac w oparciu o kwoty brutto poszczególnych elementów listy płac podanych przez Klienta;
-
Rachunków do umów cywilno-prawnych;
-
Deklaracji i zgłoszeń VAT, PIT, plików JPK_VAT, a następnie przekazaniu ich do właściwego Urzędu Skarbowego lub systemu informatycznego Ministerstwa Finansów;
-
Deklaracji i zgłoszeń ZUS, a następnie ich przekazaniu do systemu „Płatnik” Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
-
Plików JPK_PKPIR lub JPK_EWP, a następnie przekazaniu ich do uprawnionych organów kontroli na żądanie tych organów.”
-
-
W związku ze zmianą przepisów podatkowych, wykreślono pkt. 17, Rozdział II. Zakres i rodzaj świadczonych usług, dla którego nie ma już zastosowania.
-
Uproszczono i scalono zapisy dotyczące tzw. „ulgi na złe długi”. W tym celu punkty: 19., 20., 21., 22. Rozdziału II. Zakres i rodzaj świadczonych usług oraz punkty 11. i 12. Rozdział IV. Terminy zastąpiono jednym punktem (pkt. 19., Rozdział II. Zakres i rodzaj świadczonych usług) o brzmieniu: „Obowiązkiem Klienta jest poinformowanie Usługodawcy o fakcie nieuregulowania należności za stanowiący koszt Klienta dokument księgowy, dla którego upłynął 150 dzień od terminu płatności, a wcześniej nastąpiło powiązane z tym dokumentem odliczenie podatku VAT. Informację o tym fakcie Klient powinien przekazać Usługodawcy najpóźniej do końca miesiąca, w którym upłynął ten termin.”
-
Poprawiono nieprawidłowy odnośnik w Rozdziale II. Zakres i rodzaj świadczonych usług, pkt. 9. Nowe brzmienie punktu: „Usługodawca ponosi odpowiedzialność za przekazanie deklaracji i informacji o których mowa w pkt. 8 do odpowiednich organów (Urząd skarbowy oraz ZUS).”
-
Dodano zapis pkt 23. w Rozdziale II. Zakres i rodzaj świadczonych usług w brzmieniu: „Klient upoważnia Usługodawcę do przekazywania uprawnionym organom kontroli dokumentacji będącej w posiadaniu Usługodawcy, a dotyczącej działalności gospodarczej Klienta”.
-
Wszystkie określenia terminów z Regulaminu przeniesiono do Tabeli pakietów, stanowiącej część Cennika (sekcja Terminy). W związku z tym:
– Zmieniono brzmienie pkt. 1. Rozdziału IV. Terminy na następujące: „Dokumenty należy przesyłać do biura rachunkowego w terminie określonym dla każdego pakietu w Tabeli pakietów, w pozycji „Termin przekazywania dokumentów za dany miesiąc”.”
– Zmieniono brzmienie pkt. 2. Rozdziału IV. Terminy na następujące: „Dokumenty zostaną zaksięgowane przez biuro rachunkowe, a raporty VAT, PIT, PPE wygenerowane w terminie określonym dla każdego pakietu w Tabeli pakietów, w pozycji „Termin wygenerowania raportów PIT, VAT, PPE”.”
– Zmieniono zapis pkt. 4. Rozdział IV. Terminy. Nowe brzmienie: „Dokumenty mające wpływ na wymiar składek ZUS należy przekazać do biura rachunkowego w terminie określonym dla każdego pakietu w Tabeli pakietów, w pozycji „Termin przekazywania dokumentów mających wpływ na wymiar składek ZUS za dany miesiąc”. O fakcie przekazania takiego dokumentu Klient dodatkowo zobowiązany jest poinformować Usługodawcę bezzwłocznie po jego przesłaniu.”
– Zmieniono brzmienie pkt. 5. Rozdziału IV. Terminy na następujące: „Raport ZUS wygenerowany zostanie w terminie określonym dla każdego pakietu w Tabeli pakietów, w pozycji „Termin wygenerowania raportów ZUS za dany miesiąc”.”.
– Zmieniono brzmienie pkt. 9. Rozdziału IV. Terminy na następujące: „W przypadku niewykonania operacji „Zamknięcie miesiąca” do dnia określonego dla każdego pakietu w Tabeli pakietów, w pozycji „Termin przekazywania dokumentów za dany miesiąc”, operacja „Zamknięcie miesiąca” jest wykonywana w sposób automatyczny, z domniemaniem poświadczenia, którego ta operacja dotyczy.”
-
Zrezygnowano z tzw. „martwego zapisu” definicji operacji „Zamknięcie II”, a operacja „Zamknięcie I” została przemianowana na bardziej intuicyjne „Zamknięcie miesiąca”. W związku z powyższym:
– Wykreślono pkt 8. Rozdziału IV. Terminy, a pkt 10. otrzymał nowe brzmienie: „Wszelkie uwagi dotyczące sposobu zaksięgowania Dokumentów należy zgłaszać do 19-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego Dokumenty dotyczą.”.
– Zmieniono określenie „Zamknięcie I” na „Zamknięcie miesiąca” we wszystkich wystąpieniach w Regulaminie i Cenniku.
-
Zmieniono zapis punktu 6. Rozdział IV. Terminy. Nowe brzmienie: „W przypadku przesłania Dokumentów po fakcie przekazania Klientowi raportu PPE, PIT lub VAT za okres, którego Dokumenty dotyczą, Dokumenty te, jeżeli umożliwią to przepisy podatkowe, będą uwzględnione w rozliczeniach w okresie następnym. W przeciwnym wypadku zostanie sporządzony raport korygujący oraz naliczona dodatkowa opłata zgodna z obowiązującym Cennikiem usługi Taxe.”.
-
Zmieniono brzmienie pkt. 5, Rozdział V. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usługi Taxe. Nowe brzmienie: „Powyższy podpunkt nie ma zastosowania w przypadku konieczności realizacji obsługi księgowej w okresie, w którym działalność gospodarcza została zawieszona lub w przypadku niepowiadomienia Usługodawcy o fakcie zawieszenia działalności gospodarczej.”
-
Zmieniono brzmienie pkt. 6, ppkt. d), Rozdział V. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usługi Taxe. Nowe brzmienie: „W terminie 60 dni od rozpoczęcia świadczenia usługi. Rozpoczęcie świadczenia usługi następuje z dniem przystąpienia Usługodawcy do pierwszych czynności rozliczeniowych miesiąca, wskazanego przez Klienta w trakcie procedury rejestracyjnej.”.
-
Wykreślono z Regulaminu całą treść Rozdziału XI. Program „5-stop”, który został wydzielony i przeniesiony do odrębnego dokumentu Regulamin Programu „5-Stop”, dostępnego w Panelu Klienta Taxe, w sekcji Pomoc > Przydatne formularze. Program „5-stop” zostanie zastąpiony z dniem 1 stycznia 2018 nowym programem „10za20”.
Zmiany wprowadzone w Cenniku usługi:
1. Tytuł tabeli został zmieniony na: „Tabela pakietów, Cennik usługi Taxe”.
2. W sekcji podstawowej wprowadzono pozycję:
|
Go |
Basic |
Premium |
Księgowanie dokumentu zagranicznego8 |
3 pkt. z puli księgowań |
3 pkt. z puli księgowań |
3 pkt. z puli księgowań |
8 Dokumentem zagranicznym jest dokument stanowiący: Sprzedaż WDT, Eksport poza UE, Sprzedaż Poza Terytorium Kraju, Zakup WNT, Import usług lub Import towarów.
3. Sekcja „Terminy”, zmieniono treść pozycji:
|
Go |
Basic |
Premium |
Termin przekazywania dokumentów za dany miesiąc |
do 10 dnia następnego miesiąca |
do 10 dnia następnego miesiąca |
3 dni robocze przed 20-tym dniem następnego miesiąca |
Termin wygenerowania raportów PIT, VAT, PPE |
5 dni roboczych |
5 dni roboczych |
3 dni robocze |
Termin przekazywania dokumentów mających wpływ na wymiar składek ZUS za dany miesiąc |
do 5 dnia następnego miesiąca |
do 5 dnia następnego miesiąca |
do 5 dnia następnego miesiąca |
Termin wygenerowania raportów ZUS za dany miesiąc |
do 9 dnia następnego miesiąca |
do 9 dnia następnego miesiąca |
do 9 dnia następnego miesiąca |
4. Sekcja „Obsługa umów o pracę / umów cywilnoprawnych”, wprowadzono pozycję:
|
Go |
Basic |
Premium |
Obliczenie wynagrodzenia za czas choroby |
17,00 PLN |
15,00 PLN |
12,00 PLN |
5. W związku ze zmianami w przepisach podatkowych, skutkującymi nałożeniem na nasze biuro dodatkowych obowiązków (JPK_VAT) oraz ze znaczącym wzrostem sankcjonowanej odpowiedzialności za czynności wykonywane przez nasze biuro (związane z rozliczeniem podatku VAT), od 1 stycznia 2018 wprowadzona zostanie opłata dodatkowa dla wszystkich czynnych płatników podatku VAT.
W Cenniku utworzona została nowa sekcja „VAT”, w której wprowadzono następujące pozycje:
|
Go |
Basic |
Premium |
Miesięczna opłata za obsługę czynnego płatnika podatku VAT |
20,00 PLN |
17,00 PLN |
15,00 PLN |
Sporządzenie zgłoszenia rejestracyjnego lub aktualizacyjnego VAT-R lub VAT-Z na prośbę Klienta |
15,00 PLN |
10,00 PLN |
5,00 PLN |
Sporządzenie deklaracji VAT dla podatnika niebędącego czynnym płatnikiem podatku VAT |
17,00 PLN |
14,00 PLN |
12,00 PLN |
6. Sekcja „Inne”, wprowadzono pozycje:
|
Go |
Basic |
Premium |
Udział w programie 10za209 |
niedostępne |
niedostępne |
0,50 PLN za księgowanie nie mniej niż 10 PLN miesięcznie |
Sporządzenie wniosku aktualizacyjnego CEIDG-1 na prośbę Klienta |
20,00 PLN |
15,00 PLN |
10,00 PLN |
Wykonanie tłumaczenia przysięgłego zagranicznego dokumentu księgowego na prośbę Klienta w przypadku niedostarczenia przez Klienta opisu lub tłumaczenia we własnym zakresie. |
od 35,00 PLN |
od 35,00 PLN |
od 35,00 PLN |
Sporządzenie rozliczenia obejmującego okres przed zawarciem Umowy na prośbę Klienta /za każdy miesiąc rozliczanego okresu |
50,00 PLN + 3,00 PLN za każdy dokument księgowy |
50,00 PLN + 2,50 PLN za każdy dokument księgowy |
50,00 PLN + 2,00 PLN za każdy dokument księgowy |
Opłata za sporządzenie i wysłanie w formie papierowej wezwania do zapłaty, związanego z nieuregulowaną należnością z tytułu świadczenia usługi Taxe |
11,00 PLN |
11,00 PLN |
11,00 PLN |
Dodatek do opłaty stałej za przygotowanie miesięcznego kompletu zestawień i rejestrów do pobrania w formie zbiorczego archiwum /usługa uruchamiana na prośbę Klienta |
3,00 PLN za każdy składnik nie mniej niż 10 PLN miesięcznie |
2,50 PLN za każdy składnik nie mniej niż 10 PLN miesięcznie |
1,50 PLN za każdy składnik nie mniej niż 10 PLN miesięcznie |
9 W ramach udziału w programie 10za20, Klienci z aktywnym pakietem Premium, korzystający z wbudowanego w Panel Klienta modułu fakturującego, mogą skorzystać z preferencyjnej stawki za księgowanie wygenerowanych w nim dokumentów sprzedaży. Informacje o warunkach przystąpienia do programu oraz jego szczegółowe zasady, znajdują się w Regulaminie Programu 10za20.
7. Sekcja „Korekty i dokumenty po terminie”, zmieniono treść pozycji, wprowadzając górny limit dodatkowej opłaty za przekazanie dokumentów po terminie (definicja dokumentów przesłanych po terminie nie uległa zmianie):
|
Go |
Basic |
Premium |
Opłata dodatkowa za przesłanie dokumentów po terminie4 |
5,00 PLN za dokument, nie więcej niż 100 PLN |
5,00 PLN za dokument, nie więcej niż 100 PLN |
3,00 PLN za dokument, nie więcej niż 100 PLN |
8. Sekcja „Korekty i dokumenty po terminie”, usunięto pozycję:
|
Go |
Basic |
Premium |
Sporządzenie korekty spowodowanej korektą poprzedniego okresu rozliczeniowego, a będącej wynikiem błędu Klienta lub nieterminowego przesłania dokumentów5 /za każdą wykonaną korektę |
20,00 PLN |
20,00 PLN |
15,00 PLN |
9. Wprowadzono nową, uproszczoną definicję księgowania: „Jedno księgowanie jest równoznaczne z prawidłowym (zgodnym z przepisami prawa) przeprowadzeniem pojedynczej operacji księgowej wprowadzającej zapis do rejestrów księgowych. Jeżeli operacja księgowa wprowadza zapis jednocześnie do dowolnego rejestru księgowego oraz rejestru VAT, traktowana jest jako pojedyncza.”