Czynności wykonywane przez przedsiębiorcę Czynności wykonywane przez biuro rachunkowe
Korzystanie z usług biura rachunkowego, to przede wszystkim wygoda. Twoje obowiązki zasadniczo sprowadzają się do trzech czynności: dostarczenia dokumentacji księgowej, opłacenia składek ZUS oraz opłacenia zaliczek i podatków.
1. Przekaż dokumenty księgowe do biura rachunkowego
Za pośrednictwem serwisu internetowego Panel Klienta Taxe przekaż do naszego biura wszystkie dokumenty księgowe dotyczące miesiąca, który będzie rozliczany.
2. Odczytaj raport ZUS
Pierwszy raport, który do Ciebie prześlemy, zawierać będzie kwoty składek do zapłaty na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W raporcie zawrzemy dodatkowo numery kont bankowych ZUS.
3. Opłać składki ZUS
Na podstawie otrzymanego raportu, opłać składki ZUS. Stosowne deklaracje zostały już przekazane do urzędu przez nasze biuro rachunkowe.
4. Twoje dokumenty zostają zaksięgowane przez nasze biuro rachunkowe
Przesłane przez Ciebie dokumenty są wprowadzane w naszym biurze do właściwych rejestrów księgowych. Pamiętaj, że masz do nich ciągły dostęp za pośrednictwem Panelu Klienta Taxe.
5. Odczytaj raporty PIT / VAT
W kolejnym kroku, wygenerujemy dla Ciebie raporty PIT oraz / lub VAT. Zawierać one będą kwoty podatków lub zaliczek na podatki, w tym dochodowe i VAT.
6. Opłać zaliczki i podatki na rzecz Urzędu Skarbowego
Wskazane w raportach PIT/VAT kwoty opłać na właściwe rachunki Urzędu Skarbowego. Stosowne deklaracje podatkowe oraz pliki JPK zostaną złożone przez nasze biuro.